~ jak zmienić kolor w photoshopie ~

maja 15, 2014

Ostatnio dostaje dużo pytań o to, jak zmieniam kolor na zdjęciach w photoshopie, jak to robię, co to za magia. Uwierzcie, nie ma nic prostszego od zmiany koloru! Swoją drogą jest to bardzo przyjemna rzecz (przynajmniej dla mnie), lubię się 'przenosić' w inny świat chociażby na zdjęciach.
okej, przechodzimy do rzeczy!

otwieramy nasze docelowe zdjęcie w Photoshopie

  


Później zaznaczamy za pomocą LASSO obszar, któremu chcemy zmienić kolor (w tym przypadku jest to całe tło poza modelką)
(wcześniej zmieniłam nieco kontrast, co widać poniżej)

Następnie klikamy w OBRAZEK->DOPASUJ -> WYMIEŃ KOLOR
  pojawia nam sie takie okienko, tymi suwakami przesuwamy sobie dobrowolnie, w lewo lub w prawo, zależnie od tego jaki kolor chcemy, ja postawiłam na taki :)
 Im większą tolerancje ustawicie, tym większy obszar zmieni kolor, pamiętajcie! ;)
 

To już wszystko, nie takie trudne, co? ;)

efekt końcowy 
 
(należało by tu jeszcze rozjaśnić nogi, ale skupiłam się tylko na zmianie koloru)

Powodzenia!








You Might Also Like

3 komentarze

  1. ale po co zaznaczasz lassem ten obszar? przecież jak wejdziesz w "zastąp kolor" to klikasz na ten zielony odcień [na czarno białym zdjęciu w oknie] i zaznaczasz sam zakres koloru :) jak zaznaczasz i potem zmieniasz to brzydko to wygląda, bo obok modelki widać zielony odcień. najbardziej przy włosach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiem, że tak mozna, czasem tak też robie, ale akurat na tym zdjęciu zależalo mi na CAŁYM tle, aby zmieniło kolor, a gdybym nie zaznaczyla lassem tylko tego obszaru to skóra modelki oraz wlosy miałyby także zmieniony kolor ;) ja wiem co robie, a zielone kolo włosów jest ponieważ nie robiłam tego dokładnie, chciałam pokazać jak to w ogole robie, bo kilka osób mnie juz o to pytalo

      Usuń
  2. Hey :3 W jakim photoshopie przerabiasz te zdjęcia ?

    OdpowiedzUsuń